Marketing – Oglašavanje – Prodaja
Lako se zbuniti oko termina kao što su oglašavanje, marketing i prodaja.
Istina je da većina ljudi ne shvata razliku – čak i mnogi koji rade u ovim oblastima.
Ali postoji razlika, i svaka od ovih komponenti ima ulogu u uspehu kompanije.
Oni podržavaju jedni druge, ali nisu isto.
Marketing
Marketing je sistematsko planiranje, implementacija i kontrola poslovnih aktivnosti koje su namenjene okupljanju kupaca i prodavaca za uzajamno povoljnu razmenu proizvoda ili usluga. Marketing je poslovni proces stvaranja odnosa i zadovoljenja kupaca.
Sa fokusom na kupca, marketing je jedna od glavnih komponenti poslovnog upravljanja.
Ciljno tržište je grupa kupaca unutar poslovnog raspoloživog tržišta na kojem biznis šalje svoje poruke.
Sastoji se od potrošača koji pokazuju karakteristike interesovanja i smatra se da će najverovatnije kupiti tržišnu ponudu.
To uključuje upravljanje drugim komponentama.
Počnimo sa 4P iz marketinga: – PROIZVOD – CENA – MESTO – PROMOCIJA
(The marketing mix also known as the 4 Ps – Product, – Price, – Place, – Promotion.)
Proizvod se odnosi na ono što biznis nudi na prodaju i može uključivati proizvode ili usluge.
Odluke o proizvodima uključuju kvalitet, karakteristike, prednosti, stil, dizajn, brendiranje,
pakovanje, usluge, garancije…
Cena se odnosi na odluke koje se tiču cena proizvoda, cena popusta, cene specijalne ponude…
Cena se odnosi na ukupne troškove za kupca za kupovinu proizvoda.
Mesto je definisano kao direktni ili indirektni kanali na tržištu.
Mesto se može odnositi kao maloprodajni objekat, ali se sve češće odnosi na market place na internetu.
Promocija se odnosi na marketinšku komunikaciju koja se koristi kako bi se ponuda upoznala sa potencijalnim kupcima.
A da bi to uradili, trebaće vam Oglašavanje
Oglašavanje
Oglašavanje je plaćena ubedljiva poruka identifikovanog klijenta.
To je bezlična prezentacija ili promocija od strane firme svojih proizvoda postojećim i potencijalnim kupcima. Ona se brine o mestu u 4P, postizanje cilja dok kupac vozi i sluša radio, gleda tv, Internet, kroz časopis ili novine…
To je podsticaj.
Postignuto na odgovarajući način, može podstaći vaš cilj kako da se ponašate, da vas traži i da se uključite u prodaju.
Prodaja
Marketing je proces koji otvara put do cilja – PRODAJE
Prodaja se sastoji od komunikacije i interakcije. Prodavac i kupac se takmiče ko će kome prodati, prodavac svoj proizvod, a kupac svoj izgovor.
Često se prodaja ostvaruje na sastanku ili kroz telefonske pozive i putem internet.
To je sve što vas i vašeg klijenta angažuje na ličnom nivou, a ne na daljinu.
Oglašavanje se odvija na daljinu. Marketing je široki kišobran pod kojim posluje prodaja.
Zajedno, Oglašavanje i Marketing postavljaju temelje i pripreme za Prodaju.
Sve tri komponente su neophodne kada je u pitanju uspeh biznisa, ali dublje razumevanje njihove svrhe može pomoći u organizaciji i planiranju tog uspeha.