Vrednost
To je apstraktna kategorija preuzeta iz filozofije.
Označava najopštije verovanje o tome šta je i koliko vredno, poželjno, korisno, odnosno o tome šta je nepoželjno i nedopustivo.
Utiču na ponašanje ličnosti tako što čine osnovu nameravanih aktivnosti, pružaju značenje i smernice ljudima u njihovoj interakciji sa drugima.
Određeno ponašanje smatra se vrednim u zavisnosti od vrednosti koje se pridaju objektu prema kojem je ponašanje usmereno,
njihovom povećanju, smanjenju i menjanju.
Rešavanje problema je moguće uz postojanje određenog sistema vrednosti koji pruža odgovore na pitanja zašto se ljudi odlučuju za određenu akciju i šta ima prednost prilikom rešavanja.
Vrednosti se mogu klasifikovati na više načina:
- prema glavnim oblastima delovanja
- prema značenju koje imaju za pojedince ili društvo
- prema potrebama sa kojima su u vezi
U poslovnom svetu svi se delimo prema oblastima u kojim delujemo, gde smo najbolji, i prema značenju našeg delovanja ili naše delatnosti u društvu. Značaj našeg delovanja u društvu zavisi od potrebe društva za našom delatnosti. Prema tome svako može definisati svoje delatnosti u kojim se nalazi. Veoma je važno to pokazati potencijalnim kupcima jer oni traže najboljeg, a nisu sigurni ko je.
Vi znate najviše o sebi,
Vi znate da ste najbolji,
Vi znate da su vaši proizvodi najbolji,
Vi znate kako da rešite problem.
Ako tu dodamo preporuke vaših kupaca to će biti potvrda, svedočanstvo.
Kada kažete nešto o sebi, To je hvalisanje,
Kada to kažu drugi o vama, To je dokaz, svedočanstvo.
Vrednost se mora iskazati kroz uslugu ili proizvod koji predstavljate.
Evo nekoliko primera vrednosti gde se možda i vi nađete:
- Pouzdanost
- Lojalnost
- Otvorenost
- Doslednost
- Poštenje
- Efikasnost
- Kreativnost
- Motivacija
- Pozitivnost
- Optimizam
- Hrabrost
- Obrazovanje
Identifikovanje osnovnih vrednosti zavisi mnogo od samih ljudi koji ih predstavljaju.
Dok neki ljudi ili organizacije mogu izričito deliti svoje osnovne vrednosti, sa svojim expertom,
često je najbolji način da se identifikuju ove vrednosti gledanjem preporuka od potrošača i korišćenjem usluga ili proizvoda istih.
Preporuka ili pisano svedočanstvo uklanja rizike i ističe vrednosti, ili neku specifičnu pogodnost. Predstavlja akciju i poziv na akciju.
Preporuka treba da nadjača prigovore:
“Mislio sam da su preskupi, kada sam kupio onda sam otkrio da su ipak nudili najbolju vrednost”.
Preporuka ili pisano svedočanstvo treba da učvrsti tvrdnju.”Povećali smo prodaju, povećali smo profit”.
Ništa nije snažnije od preporuke zadovoljnih kupaca, koji su kupili vrednost, a koju pročita potencijalni kada se razmišljaju gde da kupi. Najviše se veruje pisanim preporukama od kupaca kada ostave svoje ime na preporukama. To su kupci kojima se veruje jer ostavljaju svedočanstvo.